Fem hemmeligheder til at blive den perfekte medarbejder at alle ønsker – del 1

Med stadigt stigende frister, faldende ressourcer og skiftende arbejdssteder, kan det undertiden være udfordrende at være en god medarbejder, langt mindre en perfekt medarbejder. Den medarbejder, der kan hæve sig over de hverdagsproblemer og omfavne udfordringer vil være den person, der hver arbejdsgiver ønsker.

Nedenstående er fem hemmeligheder til at blive den perfekte medarbejder alle ønsker:

1. respekt. Respekt andre med hvem du arbejder hver dag. Hvad er respekt? Respekt kommer i mange forskellige former. Følgende er blot et par eksempler:

Respekt for kolleger medarbejdere som individer med unikke ideer og tanker, der kan være anderledes end din egen. Denne mangfoldighed af idéer kan synes en smule anderledes i starten, men det er hvordan vi producerer bedre løsninger. “Gruppen tænke” får ofte dig ingen steder hurtigt. Embrace mangfoldighed af tænkte minded så, at du er åben for bedre løsninger.

Respektere andre medarbejdere ved hilsen dem om morgenen. Mange gange hører jeg fra medarbejdere, der siger, at visse co-arbejdere gør det ubehagelige i kontoret fordi de sjældent sige “God morgen” eller “Hej,” ikke smile, og er bare plain væmmeligt at kolleger co-arbejdere. Tage sig tid til at give en behagelig hilsen til dine kollegaer, selv når du kan have en vanskelig tid. Du vil være kendt som en person, der er behageligt at arbejde med, og gæt hvad; flere muligheder kommer din vej. Også, kan du bryde en dårlig stemning og blive mere produktive på arbejdspladsen, hvis du er behageligt for andre.

Respektere andres arbejde. Sætter pris på den tid og indsats af kollegaer og lad dem vide. Du kan ikke blive enige om det endelige produkt, men du kan respektere den tid og kræfter lagt i projektet.

Respekt andre ved at praktisere den gyldne regel… godt slags. Den gyldne regel hedder “Gør mod andre som du ville have dem til at gøre dig.” Nå, er der mange mennesker, på grund af deres dårlige selvværd, der kan lide at være “dumpet på” følelsesmæssigt og fysisk. Hvis vi følger den gyldne regel, betyder det at de samme mennesker skal “dumpe på” deres kolleger co-arbejdere? Naturligvis ikke! Forkæl din co-arbejdere med den største respekt og anerkendelse, de fortjener.

2. viden. Viden er nøglen. Arbejdspladsen er i konstant forandring. Selv udseendet af ændring skiftende. Også, ændringer sker hurtigere og hurtigere. Bare se dig omkring i samfundet, arbejde og teknologi. Den eneste måde at master ændring er at opnå viden til at være på forkant med ændringer.

Tage sig tid til at lære om dit nuværende job, men også om din fremtidige jobmuligheder. Dette vil gøre dig en mere værdifuld medarbejder. Også tage tid til at lære om det job, der er ét niveau over din nuværende position. Når denne stilling bliver tilgængelig, vil du være bedre i stand til at modtage en forfremmelse.

Også tage ansvar for din viden. Gang på gang hører jeg følgende: “Nå, min virksomhed vil ikke betale for klassen, så jeg ikke har tænkt mig at tage klassen.”

Jeg siger til at “finde den måde at få viden!” Der er for mange pædagogiske muligheder ikke at have viden. Uanset om du betaler for det selv, modtager onlineundervisning, frivillige, etc., der er måder at modtage viden.

Husk, når du modtager viden det er din viden til at tage med dig overalt du går i livet.

3. kommunikation. Kommunikere, kommunikere og kommunikere. Tale er en halvdel af kommunikationsprocessen. At lytte er den anden og undertiden den vigtigste del af kommunikationsprocessen. At lytte betyder at være åben miner til nye ideer.

Kommunikation betyder også, at lære at give og modtage feedback. Give feedback betyder at give feedback, der er ærlige og fair og efterlader den person, der ønsker at gøre det bedre. Modtage feedback: oplysninger givet til dig, og det kan omfatte spørgsmål for klarhed og forståelse omkring hvad der skal gøres.

Kommunikation er også god opfølgning med medarbejdere og ledelse. Du informere din ledere eller medarbejdere om processen eller ændringer i det projekt, hvor du arbejder?

4. påskønnelse. Forstå for at motivere andre. Stå til regnskab over for dine ord. Når du siger noget, er det svært at tage det tilbage.

Vis og give ros til andre på arbejdspladsen. Arbejde på at finde dem gør noget godt og rose dem (Læs min artikel sætter pris på at motivere.). Jo mere du gør det, jo mere vil du nedbryde barrierer og motivere andre på arbejdspladsen.

5. løsninger. Være en løsning skaberen, ikke et problem diktator. Enhver kan finde problemer; men den medarbejder, der kan finde et problem eller udfordring og skabe en løsning er en medarbejder, der kan skrive sin egen billet til succes. Tage det på dig selv at være en del af løsningen og ikke en del af problemet.

Stil dig selv disse spørgsmål:

Hvad er de positive, der kan komme ud af denne udfordring?

Hvad vil jeg lære af denne udfordring?

Hvad er nogle løsninger jeg kan præsentere?

Hvordan vil jeg præsentere mine løsninger, således at organisationen ser de umiddelbare fordele?

Anvende disse teknikker og du, også, bliver den perfekte medarbejder.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *