Der er mere end et par måder at få dit navn i nyhederne. Ekstravagante krav, utrolige altruisme, unikt snoninger på gamle temaer. Men selv de bedste lagt planer af en top-notch reklame indsats kan blive saboteret af nogen af de følgende 10 dødelige fejl af reklame business.
1. aldrig forlade et Job halve
Ikke beslutte halvvejs gennem planlægningsfasen af en pr-kampagne, som det ikke er værd at forlænge. Ikke hvis du har allerede afsat selv til pressen. Intet vil få en reporter eller Programstyring mere utilfreds med dig end at skulle udskrive en tilbagetrækning til en historie, de hjalp dig med at markedsføre eller at skulle planlægge en anden gæst på deres talkshow, fordi du har annulleret.
2. aldrig gør noget, men dit bedste
Det handler om omdømme. Redaktører, journalister, talkshow værter og programmet ledere behøver at vide, uden tvivl, at hvis dit navn er knyttet til en historie, det handler om et projekt, der er sikker på at være gjort rigtigt. Uanset om du laver et interview om et show med 30 lyttere eller 30.000 lyttere, give den samme 100% indsats.
3. må ikke vente på den store historie
Du er nødt til at holde dit navn i live i newsroom. Det er umuligt at have et ry, hvis dit navn kommer kun op en gang eller to gange om året. Se nyheder for vinkler du kan vride din omdømme, legitimationsoplysninger eller tjenester til. Holde dit navn i live er let, hvis du holde kontakten med journalisterne.
4. må ikke vente med at få
Startede journalister bør få dine pressemeddelelser én gang hver uge eller to. Det holder dit navn og emnet på deres sind og det gør det muligt for dem at ringe til dig når de har en historie, de har brug for dit input på. Det giver dem også sikkerhedskopioplysninger at kigge, når du sender din pressemeddelelser.
5. ikke gøre det for længe
En pressemeddelelse kan være kun én side. Der er ingen undtagelser til denne regel. Gøre det længere, og du tipping off de reportere, at du ikke kan vide, hvad du laver.
6. Hold det simpelt
Gøre pressemeddelelsen enkelt, ligetil og til punktet. Dine udgivelser bør tantalize journalister og give dem intet andet valg end at kalde dig for yderligere oplysninger. Udskrive dine pressemeddelelser på simpelt hvidt papir uden dikkedarer eller gimmicks.
7. må ikke gå overbord
Undgå sang levering mennesker, udklædte kurerer eller nogen andre billige gimmick (uanset hvor meget du skulle betale for det). Journalister er interesseret i din historie, ikke din bestikkelse.
8. etablere et varemærke
Som bedste du kan gøre alle dine pressemeddelelser Se ens. Hvis du er konsekvent i din generelle udseende, plejer det være længe før medier folk vil være i stand til at kaste et blik på en indgående fax og straks vide, det kommer fra dig. Dette sammen med et godt ry som en kilde til gode historier får du trukket ud fra mængden og faldt oven på stakken af pressemeddelelser for øjeblikkelig opmærksomhed.
9. Husk, det er historien, du ikke
Din pressemeddelelse skal ikke være en ego historie om dig. Det handler ikke om dig. Det drejer sig om de oplysninger, du har, du er villig til at stille til rådighed for medierne. Jo mere prale du om dig selv de mindre reklame får du.
10. gør dine korrekturlæsning
Husk disse medier mennesker. Dårlig grammatik eller stave vil gøre en stærkt negative indtryk. Sørg for du tjekke alt omhyggeligt før du sender den.
Før du kan skrive og sende en pressemeddelelse, gå ned denne kontrolliste over fejl at gøre helt sikker på, du ikke gør nogen af dem. Når du gør det, vil du finde journalister meget mere villige til at ring telefonen og book dig til interviews.